Våra vanligaste frågor/FAQ

 

Hur fungerar en städbesiktning?

En städbesiktning är en kontroll av städningen som oftast utförs av hyresvärdar innan ny hyresgäst flyttar in. Om din hyresvärd har som standard att utföra städbesiktning medverkar vi på denna som en städgaranti och skulle det upptäckas eventuella brister i städningen så åtgärdar vi dessa direkt på plats. 

Återlämnar ni även nycklar till hyresvärd/mäklarkontor?

Ja, återlämning av nycklar ingår alltid inom centrala Lund. Utanför Lund kostar det 149kr/299kr extra.

Erbjuder ni studentrabatt?

Ja, alla studenter som bokar flyttstädning med oss får gratis fönsterputs.

Vad händer om jag som kund/ny hyresgäst/köpare inte är nöjd med städningen?

Vi erbjuder alla våra kunder nöjd kund-garanti (städgaranti) på alla städuppdrag så om man inte skulle vara nöjd med städningen kontaktar man bara oss så åtgärdar vi detta inom 48 timmar.

Jag har en vit soffa med fläckar, kan ni rengöra denna?

Ja, vi kan absolut hjälpa till att rengöra och fräscha till er soffa men vi kan tyvärr inte garantera att fläckarna försvinner till 100% på vita och ljusa soffor.

Hur fungerar er mattvätt?

Vi rengör alla typer av mattor med professionell rengöringsmaskin/plantvätt. Ni kan själva välja om ni vill att vi kommer ut till er och rengör mattan på plats eller om ni vill lämna in er matta hos oss. 

Våra fönster sitter högt upp, kan ni putsa dessa?

Om fönstren kan putsats från insidan kan vi putsa alla höjder. Går de endast att putsas utifrån kan vi putsa upp till fem meters höjd med vår utrustning. 

Vilka är era leveransområden?

Lund

Malmö (endast företagskunder)

Lomma

Arlöv

Bjärred

Löddeköpinge

Kävlinge

Staffanstorp

Hjärup

Åkarp

Dalby

Veberöd

Södra Sandby